Sosiaalinen vastuu kiinteistöliiketoiminnassa – hyvinvoinnin, turvallisuuden ja tyytyväisyyden ytimessä

LähiTapiolan kiinteistöliiketoiminnassa sosiaalinen vastuu ei ole vain osa strategiaa, se on tapa toimia. Terveellisten, turvallisten ja viihtyisien tilojen tarjoaminen vuokralaisasiakkaille ja muille käyttäjille muodostaa toiminnan kulmakivet. Lisäksi hyvinvoinnin ja yhdenvertaisuuden edistäminen ohjaavat toimintaa vastuullisuuden näkökulmasta. Tavoitteena on varmistaa, että sekä sijoittajat että vuokralaisasiakkaat ovat alan tyytyväisimpiä.

LähiTapiola Kiinteistövarainhoidon vastuullisuuspäällikkö Anniina Peltonen.

Samalla puolella asiakkaiden kanssa

Asiakaskeskeisyys ohjaa LähiTapiolan kiinteistöliiketoimintaa. Vuorovaikutuksessa panostetaan aitoon ja henkilökohtaiseen läsnä olevaan palveluun asiakkaan kanssa. Esimerkiksi vuokralaismuutostöissä tarjotaan asiantuntevaa tukea sekä hiilijalanjäljen laskentapalvelua, jotta muutosten päästövaikutukset tulevat läpinäkyvästi esiin jo suunnitteluvaiheessa, ja näin ratkaisuihin voidaan vaikuttaa ajoissa.  “Olemme aidosti samalla puolella asiakkaan kanssa ja tuemme heidän liiketoimintaansa hyvinvoinnin ja vastuullisuusajattelun kautta”, LähiTapiola Kiinteistövarainhoidon vastuullisuuspäällikkönä työskentelevä Anniina Peltonen toteaa.

Erityisesti toimitilavuokralaisten kanssa ollaan tiiviissä vuorovaikutuksessa, ja vastuullisuusviestintää tehdään aktiivisen vuorovaikutteisesti kaikille sidosryhmille. “Esimerkiksi kohdepäälliköt ovat suoraan yhteydessä vuokralaisasiakkaisiin, ja he tarjoavat tukea sekä apua erilaisissa tilanteissa”, Peltonen havainnollistaa. Vuokralaisasiakkailta kerätään myös jatkuvasti palautetta, joka ohjaa toiminnan kehittämistä. “Vuokralaispalaute on meille arvokasta. Palaute auttaa mittaamaan onnistumistamme ja havaitsemaan kehityskohteitamme. Tavoitteemme on olla toimija, jolla on alan tyytyväisimmät vuokralaiset ja sijoittajat,” Peltonen painottaa.

 

Viihtyisät ja turvalliset tilat hyvinvoinnin perustana

LähiTapiolan kiinteisöliiketoiminnassa luodaan tiloja, jotka edistävät käyttäjiensä hyvinvointia ja turvallisuutta. “Sosiaalinen vastuu tarkoittaa meille ennen kaikkea vastuuta tilojen käyttäjien viihtyvyydestä ja turvallisuudesta. Haluamme tarjota ratkaisuja, jotka eivät pelkästään täytä odotuksia, vaan ylittävät ne,” Peltonen sanoo.

Sosiaalisen vastuun näkökulmasta LähiTapiolan kiinteistöliiketoiminnassa arvostetaan turvallisia ja saavutettavia tiloja, jotka toimivat ja luovat viihtyvyyttä kaikille käyttäjäryhmille – yrityksistä yhteisön asukkaisiin. Tiloja halutaan käyttää monipuolisesti ja niiden on pitkässä juoksussa sovittava erilaisiin tarpeisiin niin yritysten kuin asukkaidenkin näkökulmasta. Oli kyseessä yrityksen toimitilat tai asuinkiinteistö, LähiTapiolan kiinteistöliiketoiminnalle ja sen kumppaneille, sidosryhmille ja asiakkaille on ensiarvoisen tärkeää se, että kiinteistöt edistävät hyvinvointia ja tasavertaisia mahdollisuuksia.

 

Sosiaalinen vastuu on yhteinen matka

Sosiaalinen vastuu on jatkuva matka, jota LähiTapiolan kiinteistöliiketoiminta kulkee tiiviissä yhteistyössä asiakkaidensa, kumppaniensa ja muiden sidosryhmiensä kanssa. Tavoitteena on rakentaa ratkaisuja, jotka eivät pelkästään täytä tämän päivän tarpeita, vaan myös tukevat kestävää kehitystä ja hyvinvointia pitkällä aikavälillä.

”Eettinen toiminta, aktiivinen vuorovaikutus ja hyvinvoinnin tukeminen muodostavat perustan, jonka varaan rakennamme vastuullisempaa ja kestävämpää kiinteistöliiketoimintaa. Tämä ei ole vain meidän tavoitteemme – olemme samalla puolella kumppaneidemme kanssa luoden yhdessä positiivista muutosta,” Peltonen summaa.

 

Haluatko lukea lisää? Tutustu aiempiin artikkeleihimme, niin tiedät, miten ympäristövastuu näkyy liiketoimintamme kilpailukykytekijänä, mikä on hyvän hallintotavan merkitys vastuullisessa kiinteistöliiketoiminnassa ja millä keinoin menemme kohti vastuullisempaa kiinteistövarainhoitoa.

Jaa artikkeli: