LähiTapiola Kiinteistövarainhoidon asiakastyytyväisyys ennätyskorkealla

LähiTapiola Kiinteistövarainhoito saavutti loppuvuodesta 2020 julkaistussa asiakastyytyväisyysvertailussa erinomaiset tulokset niin asuntojen, toimitilojen kuin kauppakeskustenkin osalta.

Loppuvuodesta 2020 julkaistun tutkimuksen mukaan LähiTapiola Kiinteistövarainhoidon asiakastyytyväisyys on ennätyskorkealla. Sekä LähiTapiolan vuokrakodeissa asuvien henkilöasiakkaiden, että toimitiloja vuokraavien yritysasiakkaiden kokonaistyytyväisyys nousi korkeammalle kuin koskaan. Asteikolla yhdestä viiteen henkilöasiakkaiden tyytyväisyys oli 4,06 ja yritysasiakkaiden tasan neljä. Molemmissa asiakasryhmissä korostui tyytyväisyys vuokranantajaa kohtaan.

– Kaiken tekemisemme keskiössä on asiakas ja asiakaskokemus. Vuokralaisasiakkaidemme korkea tyytyväisyys on toimintamme pitkän ja suunnitelmallisen kehittämisen tulosta ja on ilo huomata, että erityisesti tässä ajassa asiakkaidemme tyytyväisyys näyttäytyy näin positiivisena. Vastuullisena toimijana olemme onnistuneet palvelemaan asiakkaitamme hyvin myös poikkeusoloissa, iloitsee LähiTapiola Kiinteistövarainhoidon Kiinteistöjohtaja Reetta Räsänen.

Kauppakeskus Seppä kauppakeskusvertailun kärjessä

Myös LähiTapiolan omistamat kauppakeskukset Seppä ja AINOA saivat hyviä tuloksia KTI:n toteuttamassa kauppakeskusvertailussa. Jyväskylässä sijaitsevan Sepän 4,49 kokonaistyytyväisyys vei kauppakeskuksen kirkkaasti koko vertailun kärkeen. Sepän tulos edustaa kaikilla tutkimuksen osa-alueilla vertailun kärkitasoa.

Espoon Tapiolassa sijaitsevan kauppakeskus AINOAn vuokralaisasiakkaiden tyytyväisyys on puolestaan pääkaupunkiseudun keskimääräiseen tasoon verrattuna selvästi parempi 3,89 tuloksellaan. Kauppakeskuksen siisteyttä ja turvallisuutta arvostettiin erityisesti ja kauppakeskukseen oltiin kokonaisuutena hyvin tyytyväisiä.

– Kauppakeskustiimimme ovat tehneet hienoa työtä tilanteessa, joka on erittäin haastava niin vähittäiskaupalle, palvelualoille kuin kahvila- ja ravintolatoimijoille. Niin koronapandemian aikana kuten myös muulloinkin palvelemme kaikkia asiakkaitamme aktiivisesti oman, nimetyn yhteyshenkilön kautta. Kuuntelemme asiakkaidemme tarpeita ja pyrimme löytämään molempia osapuolia palvelevia joustavia ja pitkäjänteistä yhteistyötä tukevia ratkaisuja, Räsänen kertoo.

Asiakaskokemusta edelleen kehittäen

Vaikka suurin osa asiakastyytyväisyysvertailun palautteesta olikin positiivista, löytyy aina kiinteistökohtaista parannettavaa.

– Rakennamme tutkimusten tulosten pohjalta kehityssuunnitelman jokaiselle kiinteistöllemme ja akuuteimmat asiat otamme työn alle heti. On tärkeää, että hyödynnämme saamaamme palautetta aktiivisesti asiakaskokemuksen parantamiseksi ja toimintamme kehittämiseksi entisestään, jotta asiakaspalvelumme taso pysyy laadukkaana myös jatkossa. Haluan kiittää asiakkaitamme aktiivisesta ja arvokkaasta palautteesta sekä omaa henkilökuntaamme ja yhteistyökumppaneitamme heidän tekemästään päivittäisestä ja tärkeästä asiakastyöstä, Räsänen summaa.

KTI:n toteuttamassa vertailussa mitataan asiakkaan tyytyväisyyttä asunnon, toimitilan tai kauppakeskuksen ominaisuuksiin, vuokranantajaan sekä vuokrasuhteeseen sisältyviin palveluihin. Asiakastyytyväisyysvertailut auttavat vuokralaisasiakkaiden tyytyväisyyden ja asiakaskokemuksen mittaamisessa ja vertailemisessa.

Jaa artikkeli: